איך אני בונה מסלול?

למסלול טוב יש כמה אבני בניין.

מה זה מסלול טוב – את זה מרגישים בסוף היום. ברור שמי שבונה את המסלול ומתלבט בין נתיבים ובוחר איפה להיות נהנה יותר (אנחנו גם ראשונים ואוכלים פחות אבק (:-). ועדיין בסוף יום מוצלח גם החברים שרק באים לנהוג או רק באים בשביל החברה נמצאים בסוג של HIGH מנוף יפה, מנהיגה מרתקת ומטבילה טובה ביום חם. מצד שני אם הגזמנו באורך או בטלטלות גם מרגישים על הפרצופים של החברים שסבלו ואת  הה עייפות חוסר המוטיבציה לצאת למחרת.

אז הכי חשוב שכולם יחזרו בשלום.

חשוב למצות את האיזור – אני לא רוצה לחזור ואז לגלות שאת המעלה הכי יפה ומאתגר באיזור פיספסתי או את המעיין הנסתר והמיוחד.

קרה לי פעם שהגעתי למעלה מסויים שהיה אמור להיות האתגר של אחה"צ והתרגשתי ואז גילית שהגענו אליו בירידה ולא שמנו לב שעברנו אותו בכלל.

הטבע הוא השחקן הראשי וכשהוא במיטבו – נוף, אטרקציות, מזג האוויר, אתגרי נהיגה אז גם הטיול מדהים.

לכן חשוב קודם כל להתאים את המסלול לעונה – שיא הקיץ במדבר פחות מוצלח,

בחורף כמובן שיש סכנות גדולות.

בשיא הקיץ אני לא ממליץ לצאת בכלים לא ממוזגים כמו שלנו. בתחילת הקיץ לשלב המון מקורות מים מרעננים.

באביב תצפיות ונוף, בחורף בוץ ואתגרים במידה.

אורך הטיול :

החברים רוצים לטייל וליהנות ולא מסע לכבוש יעדים. מצד שני לא רוצים גם לסיים יום בשעה 13.

אני לרוב בונה מסלולים בין 70 ל 120 קמ. לפי תוואי השטח – יש איזורים / מסלולים שזורמים במהירות ויש כאלה שלאט ויש כאלה שמועדים לפורענות.

כמובן שגם אורך היום בשנה משפיע ולכן הטווח כזה גדול.

אז הלכה למעשה אני תמיד מתעניין ובונה ציפיה לאיזור מסויים או שמישהו מהחבר'ה מציע איזור.

אני פותח מפה ולומד בכללי טווחים בין יישובים כמות צירים ורושם כללי.

אז אני מתחיל לחפש את ה"עוגנים" של הטיול = מיצוי האיזור מבחינת אטרקציות ולשם כך אני נעזר בדי הרבה מחקר:

3 הספרים – 365 מעיין לכל יום, הספרים של יואב קווה ואבירם ברקאי.

האתר  4X4 של עופר אוגש הוא תמיד מקור מצוין לרעיונות נוספים.

אתר ג'יפולוג והמסלולים המוצעים בו.

וכמובן כל "ליד" אני בודק גם בגוגל ובעמוד ענן.

וכך מתגבשת לה תמונה של "עוגנים" ש"מדליקים" אותי ואני רוצה לטייל בהם (תצפית, מעיין, מעלה, חירבה וכן הלאה).

זה השלב שבו אני מבקש עזרה במציאת מקום לינה.

ואז כשיש נקודת יציאה וסיום אני מתחיל לבנות את המסלולים בעמוד ענן עם עזרה כמובן של מפת סמ"ש.

אני אוהב לבנות את המסלולים יחסית מדוייק – אני נוהג ורוצה לראות קווים מדוייקים ולהתלבט כמה שפחות בשטח.

חשוב לשים לב למפה ולהערות בעמוד ענן.

  • לרכסים ולקווי הגובה – עולים או יורדים.
  • להערות על שערים סגורים.
  • לטיפים לגבי עבירות (למרות שרובם חסרי משמעות לצל"צים ובכל מקרה השטח משתנה כל הזמן).
  • תחנות דלק בטיולים רב יומיים.
  • שטחי אש או שמורות טבע.

כמו כל יצירה זה לוקח מספר ניסיונות ועריכות עד שהכל מתכנס למסלול אחד שגם ממצה את ה"אטרקציות" וגם באורך סביר.

טכנולוגיה:

אני בונה את המסלולים על גבי המחשב על האתר עמוד ענן – פרוייקט מדהים שזה המקום להודות ליוזמים ולמנהלים שלו ולכל מי שמעלה את כל המידע שיש שם.

את המסלול אני מעביר דרך האי מייל לטלפון שם אני משתמש בתוכנת ניווט TOPOMAP (מומלצת ודרכה רכשתי את המפות סימון שבילים)  – אני משתמש באייפון. אני שמעתי על תוכנות אחרות לאנדרואיד אבל אינני מכיר באופן אישי.