בקטנה לצפון מדבר יהודה ונחל פרת בסוף החורף

איפה בארץ

אורך טיול

בשלהי החורף (10.03.22) יצאנו לטיול קצר בצפון מדבר יהודה ונחל פרת.

פתאום נפלו ימים קרים וגשומים לפני סופת שלגים – אבל לא זה מה שיעצור אותנו.

המדבר לובש פלומה ירקרקה, בוץ ואפילו לא טיפת אבק – מי יכול להגיד לעונג הזה לא?

המסלול ברמת עבירות בינונית עם 2 קטעים קשים. לא מיועד למתחילים אבל בהחלט מתאים לנהגים מנוסים.

ביום חמישי בבוקר העמסנו את 4 הכלים על הנגררים ויצאנו דרך הבקעה לכיוון לצימר המצפה יריחו.

את פנינו קיבל ידידיה הבעלים הנמרץ והמסור של ביקתות שחרית – מתחם חדש ויפהפה עם נוף מדהים בקצה מצפה יריחו.

בשל מגבלת שטחי אש מראש תיכננו טיול קצר וקולע ביום ה' לכיוון נחל פרת – אחד הנחלים היפים בארץ שמשלב מים ומדבר, ירוק וצהוב, חדש ועתיק.

ירדנו לקפה וטיול רגלי קצר סביב הבריכה הקטנה ואמת המים הבנויה – ניתן מכאן גם להמשיך לעין קלת ברגל – אנחנו לא הגענו ערוכים לזה ובכל מקרה בקור שהיה טבילה לא הייתה על הפרק.

אח"כ המשכנו לתצפית על מנזר סט ג'ורג' ודרך השטח חזרה לכיוון צומת נבי מוסה ומשם לצד הכביש למצפה יריחו.

יום 2 – המנה העיקרית לשמה התכנסנו – צפון מדבר יהודה.

אחד האיזורים האהובים עליי בארץ – אני אוהב את הנוף, אוהב את ההסטוריה, אוהב את הטופוגרפיה והניווט, אוהב את הקירבה, וגם קצת נוסטלגיה לאימונים בצבא הופכת את האיזור הזה לכזה שאף פעם לא מטיילים בו מספיק.

המסלול הפעם קצר וקולע ועובר באטרקציות המרכזיות.

מאלמוג מטפסים להר חרמון הפעם במעלה הצפוני כולל אוגמנטין – שמתואר כמאוד מאיים אבל תכלס בשטח פשוט מאוד.

משם עוקפים את בסיס נבי מוסא – מעלה הנזירים להר מונטאר – דרך מקסימה וזורמת שלא איתגרה יותר מדי את הכלים.

הר מונטאר – תצפית מהממת מזרחה לים המלח והרי מואב ומערבה לירושלים בירתנו היפה.

משם לתצפית על אחד הנקיקים המרשימים של נחל קידרון, ארוחת צהרים, תצפית על המרסבא האיניגמטי – אינדיאנה ג'ונס בישראל.

ואז חזרה – כרגיל בשל קוצר הזמן בחרנו בדרך הקצרה – מהתצפית על המרסבא עד לאיזור התעשיה מישור אדומים ומשם לצידי הכביש עד מצפה יריחו – שעה לפני כניסת שבת – העמסה ויציאה לארוחת שבת בבתים.