מסלול ראלי מהכרמל לגליל העליון עם טוויסט רומנטי

איפה בארץ

אורך טיול

רמת קושי

מסלול של תחילת אביב שמתחיל בכרמל ליד הים התיכון מגיע קרוב קרוב לכנרת ואז עולה דרך צפת לרמות נפתלי ונחל דישון.

התחלנו את המסלול רק הגברים, כל אחד בכלי. נסענו יומיים עד רמות נפתלי ובערב הגיעו הנשים.

אחרי ערב מקסים יחד המשכנו ליום טיול קליל משותף.

יום 1:

התחלנו בצומת עופר דרך מושב כרם מהר"ל ומשם בקעת מהר"ל ועלייה על הכרמל.

בחרתי הפעם לחצות את הכרמל בדרך פחות ידועה שעוברת דרך חורבת סומק. הדרך עם קצת מדרגות ומעברי בוץ קלילים בעת הזו בשנה – עד למרגלות דאליית אל כרמל.

דרך שביל נוף הכרמל הגענו עד למרגלות המוחרקה להפסקת קפה ראשונה באחת "המרפסות" היפות בארץ.

ירדנו לכיוון נחל הקישון ועמק יזרעאל – הירידה כוללת מספר נקודות מאתגרות – את רובן ניתן לעקוף ובכל מקרה צריך לשמור על הנהגים הפחות מנוסים (במיוחד בכלים קצרים שמתנהגים פחות יפה בירידות עם מדרגות).

דרך קרית חרושת ואלרואי חברנו לנחל ציפורי על בסיס שביל ישראל – לחברים הג'יפאים – את הקטע הזה אני ממליץ לכם לעקוף על הכביש – על אף הסימון במפה מדובר על שביל צר ובהרבה מקומות נמוך מבחינת צמחייה וחבל על הטבע, על המלחמה ועל הפח.

נחל ציפורי הוא כבר לא מה שהיה מבחינת מעברים במים שכולם חסומים. בסוף הנחל לפני חציית הכביש לריש לקיש מספר שערים נעולים – היינו צריכים לחפש אפשרויות אחרות.

לאורך המוביל הארצי בבקעת בית נטופה קפה של אחה"צ בעין נטופה משם על הרכס עד עילבון.

מעילבון לכלנית ללילה של גברים טעים ומלא אווירה.

יום 2:

נסענו מכלנית לקדרים דרך השטח משם אין הרבה ברירה וחייבים לעלות על הכביש עד כחל ומשם דרך כביש השירות למחצבה.

ממש ליד הכניסה למחצבה נכנסים שוב לשטח – וWOW איזה שטח.

קרוב קרוב לסלע הענק של נחל עכברה – קפה מטורף על הנוף של נחל עמוד תחתון והכנרת.

משם עד צפת על המצוק של נחל עמוד עם ירידה קלה לתצפיות מקסימות.

עוד עיקןף קטן על הכביש ליער ביריה – עמוקה לבירה/ קפה / ארוחת צהריים משם למטה עם הנוף המקסים של נחל דלתון.

ירידה לתדלוק ובמקרה שלנו גם חומוס ושווארמה במחניים וגרך נחל דישון תחתון המדהים עד לרמות נפתלי למפגש המרגש עם בנות הזוג.

יום 3:

טוב, אז קודם כל פתאום באמצע האביב נפלנו על יום קפוא!!!. דבר שני המטרה ביום הזה הייתה לבלות יחד וקצת נוף יפה. פחות עבירות ויותר שלום בית (כמו בכל שבת – מוצ"ש קרוב).

ירדנו שוב דרך הדישון ליסוד המעלה לארוחת בוקר.

משם עלינו חזרה דרך רמת עלמה עם עצירה להפסקה ליד מערת עלמה.

המפה קצת מבלבלת בתחילת העלייה – יש 2 בסיסים צבאיים והדרך עוברת בין שניהם לפני שהיא מטפסת למערת עלמה.

המערה היא חווייתית ומיוחדת – הכניסה אליה מותרת בחודשים מסויימים והיינו בה בעבר – באפריל עדיין אסור להיכנס ולכן הסתפקנו בקפה אחרי העלייה.

מריחאנייה נסיעה קצרה על הכביש עד לנחל דישון בחלק העליון שלו ומשם לגולת הכותרת של הטיול לעין הכחולה של גוש חלב. המסלול כולל עליה קצת מאתגרת, יותר לבנות הזוג מאשר לכלים אבל זה לא פחות חשוב.

על מנת לוותר על הירידות נסענו דרך גוש חלב – משם לכרם בן זמרה דרך הכביש לגיחה קטנה נוספת לנחל דישון העלון שזרם והיה מדהים לנסיעה.

חזרה לרמות נפתלי – הכלים עלו על מובילית (אופנוגרר) ואנחנו עם הפרייבטים הביתה לתכנן את המסלול הבא!